Saturday, February 2, 2019

Review : Kitsui Bellos Fiber dan Meal Replacement

Bila dah jadi mama ni, kadang-kadang kesihatan sendiri tak dijaga. Biasalah rasa sehari tu tak cukup 24 jam, kena tambah masa. Bz yakmat! Memacam kena settlekan dari celik mata sampai ke malam. Memang takkan habis. Sampai terabai kesihatan dan cara pemakanan pun tak ikut masa dah.

Tapi jangan risau, sekarang macam-macam produk ada jual. Kalau tak sempat makan buah, ada jual vitamin c. Kalau tak sempat minum susu, ada je vitamin kalsium. Pendek kata, semua dah senang. Tambah pulak semua di hujung jari. Duduk rumah pun boleh sampai depan pintu je produk apa yang berkenan di hati tu.

Kitsui Bellos Fiber

Kali ni mama cuba produk dari Kitsui iaitu Bellos Fiber. Produk Kitsui ni bukan ubat, ianya merupakan minuman campuran botani yang diperbuat dari sayur-sayuran, buah-buahan dan kolagen dari ikan. Jadi kalau ada penyakit kronik ke, Kitsui memang tak dapat membantu menyembuhkan penyakit korang tu, sebab produk ni bukanlah ubat. Maklumlah mama anak tiga kan. Mesti dah ber 'tummy', jadi nak la juga kempiskan perut tu. Tak salah nak cuba selagi tak membahayakan kesihatan.




Selain tu mama try produk Bellos Fiber ni sebab boleh bantu proses pelawasan. Jadi takde la jadi sembelit. Bila kita minum supplement kan kena minum air banyak, jadi dengan cara tu pun elok untuk kesihatan kita juga. Boleh juga membuang toksik dari badan (detox), jadi badan akan rasa ringan dan bertenaga tak lesu. Dapat menyeimbangkan fungsi badan dan untuk sistem imuniti yang kuat.




Bellos Fiber ni merupakan minuman campuran botani yang diperbuat dari nenas, epal, kiwi, markisa, lemon, pir, bayam, timun dan saderi. Nampak tak bahan-bahan yang digunakan memang sayuran dan buah. Ada juga buah tu yang memang boleh dikatakan sebulan sekali pun kita tak makan. Jadi bila dah dicampurkan dalam minuman ni, kita pun dapat khasiatnya dalam 1 sachet. Senang kan? Harga pun berpatutan sekotak RM38.80 je dijual kat Guardian dan Watsons sahaja. Pastikan korang beli di Watsons, Guardian atau Kitsui HQ untuk menjamin korang beli produk yang original bukan tiruan. Kalau korang nak beli dari Shopee atau Lazada, korang kena pastikan penjualnya adalah dari Watsons dan Guardian sahaja. Sebab kalau selain tu memang confirm produk tu fake.




Mama ni tak berapa nak rajin lah sangat. Maklumlah mak anak 3 kan, dengan keje dekat office lagi, keje blogging lagi, keje rumah lagi.  Ni nasib baik mama dah habis part time study, kalau tak lagi busy like a bee. Makanya...cara mama minum Bellos Fiber ni mama bancuh dengan air sejuk je la, senang. Caranya bancuh dengan 150ml air sejuk, suam Kalau korang rajin, korang boleh je buat smoothie ke, makan dengan yogurt ke, bancuh dengan fresh milk ke, nak buat aiskrim ke, hehhh banyak la. Korang boleh kreatifkan lagi nak bagi kelainan. Tapiii...pastikan korang dah bancuh sachet ni sampai sebati. Kalau nak tengok video review boleh tengok kat sini.


Kitsui Meal Replacement

Meal Replacement ni mama minum juga. Boleh je nak consume dua-dua ni serentak. Takde masalah sebab produk ni diperbuat dari bahan botani. Meal Replacement ni dari campuran Spirulina, Oat Fiber, Brown Rice dan Psyllium Husk. 




Supplement ni datang dalam pakej iaitu untuk kecantikan dan kesihatan. Selain sebagai pengganti makanan kalau busy sangat tak sempat makan lunch atau dinner, ianya juga dapat mengurangkan kolesterol dalam badan. Biasanya orang yang kurus lebih cenderung kepada kolesterol yang tinggi. Sebab apa? Sebab semua makanan kita makan, tak control dan makan dalam kuantiti yang banyak. Makan apa pun, banyak mana pun tetap kurus. Haa bahaya tau sebenarnya.










Selain tu Meal Replacement ni membantu membakar lemak dalam badan. Jadi lemak-lemak jahat dalam badan kita tu dapat disingkirkan.

Tapi apa-apa produk supplement yang korang consume, korang kena minum air banyak. Kesan dia akan nampak bila minum air secukupnya, makan  makanan yang seimbang, elakkan kafein sebab akan mempercepatkan penuaan dan  bersenam.

Maklumat lanjut


Website: www.kitsui.com.my

Facebook: Kitsui My

Instagram: @kitsuimy


8 comments:

marinda anata said...

Hi kak, nak tanya, belloss fiber minumnya malam hari atau pagi hari?

Unknown said...

Mlm hari sebelum makan mlm atas seblm nak tido

Unknown said...

Elakkan sembelit dan mudah buang air besar pagi ari 😅

ssup said...

Nak tanyaa, rasa dia macam mana...?

Anonymous said...

Hi.. Royal Lipo dengan bellos fiber masa yang mana sesuai untuk minum dalam sehari

Alin Daud said...

Hi, so resutl mcm mana ya? Especially untuk tummy 😊

Leya said...

Assalamualaikum, nk tnya harga utk meal replacement tu berapa rm?

Unknown said...

knp makan bellos fiber ni buatkan kita rasa sakit perut yg teramat ?