Thursday, September 3, 2020

Review 5 barang baby yang menarik untuk rujukan para ibu

Assalamualaikum,

Bersiaran lagi kita harini. Kali ni mama nak share tentang barang-barang baby pula. Kebanyakan barang yang mama senaraikan adalah digunakan oleh baby Hayder dari umur sebulan dan ke atas. Apa dia produk-produk baby tu, jom kita tengok.

.


.



.



Okay kat atas ni ada rompers baby, barut baby, diapers, baby wipes dan diapers cream. Meh mama review satu persatu ye untuk kemudahan mommy-mommy di luar sana yang tengah mencari produk baby. Review mama ni adalah dari pengalaman mama gunakan ke atas baby Hayder. Sebenarnya banyak lagi barang baby yang menarik yang Hayder gunakan, cuma takde pulak gambar dalam memory handphone mama. Makanya mama review yang mana ada gambar je ye :)

1. Rompers

Rompers ni mama beli kat Toy's R Us. Jangan tak tau korang, kat Toy's R Us tu bukan jual toys je, barang baby pun ada tapi korang kena tengok la cawangan mana. Rompers ni mama beli masa Toy's R US buat Member's Sale, so dapat beli murah juga. Harga tak ingat dah, tapi satu set ada 3 helai rompers comel. Kain best dan tebal sesuai dengan cuaca Malaysia. 


2. Barut baby

Barut baby ni mama beli di Instagram shop. Sekarang kan senang, taip je hashtag barang apa yang kita nak beli tu, maka keluarlah semua kedai-kedai online sekalian alam. Barut baby ni mama suka sangat sebab size dia lagi besar dan panjang. Kain tak panas dan banyak pilihan corak comel. Masa mama beli IG shop ni ada buat clearance sale 1 set (ada 5 helai)  RM25, jadi mama grab 2 set terus. Kalau mommy nak try untuk baby atau bakal baby, boleh search IG @bebiesf. Memang rambang mata tengok corak-corak barut kat IG shop ni. Kalau yang dapat baby girl lagi la banyak pilihan, kusss semangat nasib baik Allah bagi mama baby boy, dapat la berjimat. Berjimat la sangat :), ingat barang baby boy tak comel ke? Comel jugakk uiii hehehe.


3. Applecrumby diapers

Diapers ni memang antara yang terbest mama pernah guna untuk baby. Tak bocor, lembut, takde chlorine, pendek kata memang best lah. Yang tak best nya cuma mahal sikit harga dia. Mama beli diapers ni masa ada sale di website Applecrumby dan guna voucher lagi murah. Mama tau pasal diapers ni masa mama melawat pusat rawatan dan penjagaan ibu berpantang (confinement centre). Kat situ ada disediakan sekali diapers untuk baby, dan diorang gunakan jenama diapers ni. Jadi mama terus beli untuk stock baby Hayder. Tapi sekarang Hayder dah tak pakai dah diapers jenama ni, sebabnya mahal, tukar jenama lain pulak.


4. Baby Suzuran wet cleaning cotton

Wet cotton ni sesuai untuk cuci mulut, lidah, telinga dan muka. Korang nak bawak travel pun boleh, senang nak cuci mulut baby lepas makan. Takde sabun dan guna air suling je, jadi selamat untuk cuci lidah bayi dari kerak susu.


5. Mustela Vitamins Barrier Cream

Krim ni sesuai untuk mengelakkan diapers rashes. Memang sesuai sangat dengan kulit Hayder dan sejak beli Mustela ni mama memang tak pernah tukar diapers cream jenama lain. Sesuai digunakan dari bayi newborn lagi sebab dibuat dari bahan natural je.


Okay bersambung di next post. Nanti mama akan buat post tentang kompilasi resepi baby pulak. Tungguuu



1 comment: